Przewożenie "dwóch kółek"
Często można chwycić za rower i w ten sposób przemieszczając się ochraniać środowisko. Jazda ma też wiele innych zalet, dlatego coraz więcej osób docenia ten rodzaj mobilności. Dla wczasowiczów, którzy tak lubią się relaksować własny jednoślad jest obowiązkowy w czasie urlopu. Wypożyczane są często mniej wygodne niż własne, a także podlegają opłacie za wypożyczenie. W celu bezpiecznego przewiezienia rodzinnego sprzętu na miejsce wypoczynku możesz polegać na platformie EuroClassic G6, najwyższej jakości rozwiązaniu w segmencie premium.
To najbardziej zaawansowany, pełnowymiarowy koncept o wszechstronnym zastosowaniu i dużej ładowności wprowadzony do produkcji w 2014 roku. Nowe, udoskonalone odłączane uchwyty ram wraz z gałką z zamkiem, ładowność umożliwiająca transport lżejszych elektryków, duża odległość pomiędzy mocowaniami kół umożliwiająca wstawianie jednostek bardziej masywnych, o dużym rozstawie osi oraz szeroki kąt odchylania pozwalający na otwieranie nawet bardzo dużych, tylnych drzwi nawet po zamocowaniu czterech jednośladów świadczą o tym, że to topowy model. Widać to od pierwszego kontaktu. Aluminiowe elementy, diody w lampach i podłączenie 13-bolcową wtyczką świadczy o przemyślanym każdym szczególe. Podróżując z bicyklami z tyłu pojazd musi być widoczny na autostradzie także we mgle. Po przyjechaniu ciemną nocą do pensjonatu, cofając z cennym ładunkiem zapewniono, aby kierowca zobaczył wszystko w lusterkach świecąc wyraźną lampą cofania. EuroClasscic G6 będzie mógł włączyć światła cofania i przeciwmgielne pod warunkiem zastosowania haka z 13-bolcowym gniazdem. Jeśli Twoje auto nie posiada takiego należy zachować ostrożność, ponieważ założenie nowej wiązki to ingerencja w układ elektroniczny i montażu dokonać w serwisie autoryzowanym lub profesjonalnym warsztacie zajmującym się montażem haków holowniczych. Jeśli złącze Twojego pojazdu należy do starszej generacji, nadal ma 7-pinowe gniazdo możesz bez jego wymiany skorzystać z firmowego adaptera i błyskawicznie połączyć do niego platformę.
Oprócz innowacyjnych funkcji EuroClassic G6 zachwyca również atrakcyjnym wyglądem. Kolory i poszczególne elementy są doskonale dopasowane i zapewniają harmonijny obraz całości. Wersje w kolorze czarnym i srebrnym świetnie komponują się z każdą barwą pojazdu i można by rzec, delikatnie się "przytulają". Zintegrowane światła ledowe okalające tablicę rejestracyjną tworzą tylny panel o wyjątkowym, ponadczasowym wyglądzie. Przepisy oczywiście zabraniają zasłaniania tablicy rejestracyjnej, ale i przekładania oryginału z samochodu. Nie wolno jej też zbyt dokładnie odtwarzać np. przez zeskanowanie czy drukowanie, ponieważ teoretycznie można być posądzonym o fałszerstwo. Należy dokładnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (tekst jednolity w Dz. U. 2016 poz. 2022), wystąpić do wydziału komunikacji o wydanie trzeciej tablicy rejestracyjnej i ją zamontować.
Z doświadczeń użytkowników wiadomo, że:
- konstrukcji przymocowanej na haku podczas jazdy niemalże się nie czuje;
- spalanie jest nieznacznie większe niż bez niego, ale różnica jest dużo mniejsza niż w przypadku jazdy z jednośladami na dachu;
- auto z platformą jest znacznie dłuższe, więc manewrowanie nim w mieście i parkowanie jest trudniejsze, wymaga więcej uwagi;
- ładowanie, zapinanie sprzętu jest wyjątkowo łatwe i proste ponieważ wszystko jest na wysokości rąk, a funkcja odchylania umożliwiająca swobodny dostęp do przestrzeni bagażowej w każdej sytuacji dopełnia całości.
Aby dokonać właściwego zakupu wskazane jest, aby odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
- jakie są wymagania Twojego samochodu;
- jaką ilość sprzętu trzeba przewozić;
- czy będą transportowane elektryki, czy zwykłe modele;
- jak często będzie wykorzystywany;
- czy łatwość, prostota i szybkość instalacji są istotne.
Ważne rady przed rozpoczęciem jazdy:
- luźne części takie jak pompki do kół, butelki po napojach, torby, systemy nawigacji należy zdemontować, ponieważ mogą stwarzać niebezpieczeństwo w ruchu drogowym dla innych użytkowników;
- najcięższe jednoślady umieszczamy najbliżej auta w celu optymalnego wykorzystania ładowności;
- należy sprawdzić czy wszystkie zamki platformy są pozamykane.
Podczas dłuższej podróży w czasie przerw relaksujących należy pamiętać o kontroli zamocowania, sprawdzeniu zabezpieczeń jednostek.